testdrive.blogg.se

2014-09-25
14:57:00

Easy2fly Nano Quadcopter

Den lilla men roliga Quadcoptern Easy2fly Nano finns äntligen att köpa i Sverige, antagligen den minsta Quaden på marknaden, den är rolig att flyga men namnet passar inte riktigt in då den verkligen inte är särskilt lätt att flyga, men eftersom detta är den första Quaden jag provat någonsin så kan det möjligtvis vara så att det är jag som är dålig.. 
men oavsett svårighetsgrad så är den riktigt rolig, även för mig som nybörjare, och prismässigt är det mycket flyga för en låg kostnad och man måste ju börja någon stans om man vill flyga quad.
om man ska klaga på något så är det sättet att ladda den, alla mindre Rc modeller brukar laddas genom kontrollen men inte denna, denna modell laddas genom en USB kabel till datorn, och det är ju inte så kul när man har en flygtid på enbart 5min och vill flyga ute, men inomhus med en dator nära tillhands har den laddat fullt på ca 15 min och då börjar en mängd prövningar pånytt,  för min del att hålla den i luften.
Men som sagt för under 300kr hittar du garanterat inget flygande föremål som är lika kul som denna lilla drönare.
 
+
Den kostar under 300kr och finns på teknikmagasinet för 279kr. 
Den ska enligt erfarna quad freaks vara lättkörd. 
Den är även väldigt slagtålig trots sin storlek.
lätt manövrerad kontroll.
 
-
Batteri tiden är ju inte så lång, men och andra sidan är den väldigt liten med ett väldigt litet batteri.
andra negativa saken är att man måste ladda med usb kabel till dator.
Kommentarer:
2015-12-17 @ 23:28:02
#1: Camilla

Hej! Jag har en exakt lika dan quadcopter, dock ca 1-2 år gammal i nuläget. Jag lyckas inte få den att koppla ihop med dosan, vet du hur man gör eller om det finns någon instruktions "bok"? Tacksam för svar/ Camilla

2015-12-17 @ 23:28:04
#2: Camilla

Hej! Jag har en exakt lika dan quadcopter, dock ca 1-2 år gammal i nuläget. Jag lyckas inte få den att koppla ihop med dosan, vet du hur man gör eller om det finns någon instruktions "bok"? Tacksam för svar/ Camilla

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: